Facebook iconInstagram iconPinterest icon

Garantie

Artikel defect ontvangen
Het komt bijna niet voor, maar als het voorkomt is het heel vervelend: je hebt een defect artikel ontvangen. Vervelend! Meld je klacht zo snel mogelijk (graag binnen 48 uur) telefonisch of stuur een e-mail naar info@tuinxxl.nl). Dan zorgen wij voor een zo snel mogelijke oplossing. Als het mogelijk is, ruilen we het defecte artikel direct om.

Klacht of defect binnen garantie
Wij hebben te maken hebben met verschillende fabrikanten en leveranciers. We kunnen dus logischerwijs geen eenduidig garantietermijn opstellen. Meld je een artikelklacht, dan kijken we of de garantiebepalingen, zoals omschreven in de algemene voorwaarden, op jouw persoonlijke situatie van toepassing zijn. Als de klacht gegrond is, komen alle kosten (inclusief voorrij- en/of verzendkosten) binnen de garantietermijn voor rekening van TuinXXL.nl. 

Mail ons jouw klacht of defect zo snel mogelijk voor een snelle afhandeling. In deze mail ontvangen wij graag een overzicht van jouw klacht en jouw contactgegevens. Wanneer er sprake is van een defect, voeg hier dan foto’s van bij. Vergeet niet je bestelnummer te vermelden. 

Hierbij is de wettelijke garantie van toepassing. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat jij er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Klacht of defect buiten garantie
Ook na afloop van de (fabrieks)garantietermijn kun jij met een gegronde klacht bij ons terecht. Kun je redelijkerwijs verwachten dat een artikel na een bepaalde periode en bij normaal gebruik nog goed zou moeten functioneren? En is het gebrek aan het product buiten jouw schuld om ontstaan? Dan zullen wij het artikel (laten) repareren of vervangen. In alle gevallen bewaken wij de snelle afhandeling van de klacht.

Soms is het redelijk om een deel van de kosten zelf te betalen. Bijvoorbeeld als je het product een lange tijd op een normale manier hebt kunnen gebruiken en je dit door de reparatie langer kunt gebruiken. Of je hebt een product al lange tijd gebruikt en je krijgt een nieuw product. Als het redelijk is om een deel van de kosten door te berekenen, dan informeren we jou hier vooraf over.

De fabrieks- of leveranciergarantie doet geen afbreuk aan de wettelijke garantie. 

Defect of schade melden?

Neem zo snel mogelijk contact met ons op door te bellen of stuur een e-mail naar info@tuinxxl.nl.